Wednesday 30 January 2008

Ολυμπιακή Vs Easyjet

Πριν 10 μέρες περίπου έκλεισα αεροπορικά εισιτήρια για τη μητέρα μου για να ‘ρθει Ισπανία σε 2 μήνες. Για οικονομικούς και (κυρίως) άλλους λόγους έκλεισα να έρθει με Easyjet και να γυρίσει με Ολυμπιακή. Όταν τα έκλεινα η μητέρα μου είχε ακόμα την παλιά ταυτότητα κι εγώ έπρεπε να γράψω το όνομα της με αγγλικούς χαρακτήρες. Είπα θα το ρισκάρω και, σύμφωνα με τη λογική, γράφω Vassiliki καθώς έτσι πρέπει να ‘ναι το σωστό φωνολογικά στα Αγγλικά.

Πολύ κακώς έπραξα! Η καινούρια ταυτότητα γράφει Vasiliki. Σήμερα, εντελώς συμπτωματικά, διάβασα σ’ ένα βιβλίο ότι τα διαβατήρια στην Ελλάδα είναι γαλλόφωνα (να μην το διαβάσω νωρίτερα!).

Λοιπόν, μπαίνω στην Easyjet (στο site) και πάω στην κράτηση, κλικάρω στο name change για να δω πόσο θα μου βγει η αλλαγή (αφαίρεση ενός χαρακτήρα!). Δεν το πιστεύω: 67 Ευρώ, 26 η αλλαγή κάθε πτήση (ήταν 2 οι πτήσεις) και 15 η διαφορά με την τωρινή τιμή. (Σήμερα που το ξανάψαξα ανέβηκε στα 74 Ευρώ). Στέλνω e-mail και εξηγώ την κατάσταση.

Για την Ολυμπιακή τώρα, λέω, ελληνική εταιρία, θα με καταλάβει. Στέλνω e-mail πάνω- κάτω ό,τι έστειλα και στην Easyjet. Και η απάντηση την επομένη (σήμερα δηλαδή):

Agaphte Kyrie X,

Tha thelame na sas enhmerwsoume pws to eisithrio ths Kyrias X exei hdh ekdothei hlektronika. Dystyxws, meta thn ekdosh twn eisithriwn, den ginetai kamia allagh.
To mono pou tha mporouse na ginei tha htan h akyrwsh autou tou eisithriou kai h ekdosh enos kainouriou. Apo to eisithrio omws pou exete hdh ekdwsei, tha parete pisw mono tous forous, symfwna me tous kanonismous tou oikonomikou naulou.

Parakalw, opws epikoinwnhsete mazi mas gia opoiadipote peraiterw plhroforia.

Meta timis

Olympic Airways - Services

Athens Reservations dpt


(Απ’ το κείμενο αφαίρεσα ονόματα και στοιχεία πτήσης).

Όπως καταλαβαίνετε έχασα τη γη κάτω απ’ τα πόδια μου. Είπα ΕΛΕΟΣ και έψαξα αμέσως να δω πόση διαφορά έχει με την τωρινή τιμή—δεν υπήρχε καν! Και λέω αφού δεν υπάρχουν θέσεις ποια τιμή πρέπει να δω (άλλωστε έχει τη δική της θέση!)

Στο επόμενο e-mail με ενημερώνει ότι πρέπει να πληρώσω 85 Ευρώ. Τρελάθηκα, αν είναι δυνατόν, έβγαινε συνολικά με της Easyjet 159 Ευρώ. Μου λέει ακόμα ότι αυτό γίνεται μόνο στα εκδοτήρια τους-- κλαύτα Χαράλαμπε!
Τη ρωτάω μεταξύ άλλων στο τρίτο μου e-mail Yparxei periptwsi an den to allaksoume, na tin afisoune na taksidepsei apti Madriti? Και εκεί πήρα τη μέγαλη ανακούφιση To lathos sto mikro ths onoma den einai sovaro kai kata pasa pithanothta den tha exei provlima, alla auto einai kati pou den mporoume na to eggyithoume me sigouria. Μιλάμε για πολύ μεγάλη χαρά! Τη ρωτάω στο τελευταίο μου e-mail τι να κάνω σε περίπτωση που από Μαδρίτη υπάρξει πρόβλημα και αν μπορούν (αν έχουν την καλοσύνη είπα) να στείλουν μαζί με το εισιτήριο της και κάποιο χαρτί που να διευκολύνει την κατάσταση (ότι δηλαδή έγινε λάθος κλπ.), too much?

Εντωμεταξύ λαμβάνω e-mail από Easyjet :

Dear Mr X,

Thank you for contacting us.I can confirm that passenger names are changed at a fee of £20.00 per flight (£17.50 online) plus any difference in the current seat price. However, I understand that mistakes can happen and this is clearly a spelling error so I have amended this error free of charge. The passenger’s name now reads as Mrs X.

Thank you for taking the time to contact us Mr X. If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us again via the contact us section of the easyJet web site.

Yours sincerely

X
Customer Services Representative

(Υπήρχε το όνομα της στο Χ)

Πανηγύρι! Η χαρά μου δεν περιγράφονταν, τι ωραίο e-mail!

Τώρα που γύρισα σπίτι είδα την απάντηση της Ολυμπιακής :

Agaphte Kyrie X,

dystyxws den yparxei kapoio synodeytiko xarti to opoio na mporei na thn kalypsei se periptwsh provlimatos. H Madrith exei to dikaiwma na mhn thn afhsei na perasei apo to check-in, an akolouthisei typika ton kanonismo.
Oson afora thn allagh, an eisaste sth Madrith, mporeite na pate sta grafeia ths Olympiakhs sto aerodromio kai na ginei h pistwsh kai h akolouthi xrewsh apo ekei.

Meta timis

Olympic Airways - Services

Athens Reservations dpt

Τσατίστηκα τόσο πολύ! Δεν ξέρω αν τελικά τα δώσω τα 85 Ευρώ, που αν καθυστερήσω θα πολλαπλασιαστούν (με ποιο μέτρο;), μάλλον θα το ρισκάρω κι ό,τι γίνει. Το πολύ πολύ να μείνει η μάνα μου να κάνουμε μαζί Πάσχα.



Τα συμπεράσματα δικά σας.

5 comments:

mardelar said...

Καταρχάς συγχαρητήρια που έπεισες την μάνα σου να μπεί σε αεροπλάνο...και δει μόνη της!!!!!Άντε καλώς να την δεχθείς....Μωρέ αμα μπλέξεις σ'αυτά δεν βγαζεις ακρη!!!Οτι μπορούν για να σου πάρουν τα λεφτά...γνωστό πια το moto τους..ΕΦΤΑΙΞΕΣ, ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ!!!!Αλλά τελικά η Ελλάδα παραμένει Ελλάδα.Να δουμέ ποτε θα και αν θα αλλάξει ποτέ τιποτα σ'αυτόν τον τόπο!!!!

βικι εξαρτημένος said...

Καλά, όλα αυτά αναμενόμενα. Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος. Ταξιδεύω με British Airways με βαλίτσα 25 κιλά και με βάζουν να μεταφέρω πράγματα στις χειραποσκευές για να βγεί ακριβώς 23 που ήταν το όριο. Αντιθέτως άλλοι (ονόματα δεν λέμε) ταξιδεύουν με Ολυμπιακή με πάνω απο 50 κιλά και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερο παρακαλητό. Εκεί φυσικά δεν γκρινιάζουμε για το "greek way".

araC said...

Ego sou eixa pei oti einai me ena S alla esi me ta fonologika sou....

Min kaneis tipota me Olimpiaki.. Den tha ginei tipota. Eixa pathei kati paromoio k den mou eipan tipota!

Mpolis said...

Λέω να κάνω την πρώτη μου παρέμβαση σε αυτό το blog γιατί το θέμα με αφορά άμεσα και με το νέο μου nickname κάνω μια νέα αρχή. Έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
-Για μία ακόμη φορά ο wiki addict αποδεικνύει το πόσο ορθολογικός είναι!!!
-Εγώ είμαι αυτός που ταξήδεψε με 50κιλά και όντως τότε μου άρεσε πολύ που η Ολυμπιακή δεν είναι τόσο τυπικη (όπως πιστεύω και σε όλους έλληνες 'η μη)
-Για μία ακόμη φορά ο florentino κάνει "Σ...ρια"(αυτοί που πρέπει να καταλάβουν τον όρο τον κατάλαβαν). Αμάν με αυτά τα φωνολογικά σου!!!
-Πλέον η εμπειρία δείχνει ότι οι περισσότερες "Σ...ριες" γίνονται με τις αεροπορικές εταιρείες
-Και για να το παίξω και λίγο επιστήμονας, στην εποχή μας, που υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός, όλες οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν την πολιτική τους και να εφαρμόσουν Consumer oriented marketing, με σκοπό πάνω από όλα την ικανοποίηση των αναγκών και των απαιτήσεων του καταναλωτή (ακόμη και του "φωνολόγου"). Αν δεν γίνει αυτό ο καταναλωτής θα πάει στην άλλη εταιρεία, όπως καλή ώρα ο florentino. Πάντως florentino δεν έχεις άλλη επιλογή από αυτή που προτείνει ο arac. Πιστεύω και εύχομαι να μην υπάρξει πρόβλημα και να περάσετε καλά!

Z. said...

Καλώς τον mpolis!
Πιστεύεις δηλαδή ήταν δικό μου το λάθος;
Τι να 'κανα; Να περίμενα την ταυτότητα και μετά να πλήρωνα τα εισιτήρια σε διπλή τιμή;